Hi ha molts
artistes que han fet i fan servir la terra a les seves obres, sia com a solució
pictòrica, per elaborar discursos conceptuals, per traçar dibuixos, per erigir
escultures o bé per treballar sobre el paisatge. Domenico Gnoli, Jannis
Kounellis, Ana Mendieta, Marcel Broodthaers, Anselm Kiefer, Miquel Barceló,
Robert Long, Jean Dubuffet, Walter de María, Braque, Vermeer, André Masson,
Francis Alÿs, Fina Miralles, Bill Vazan, Mario Merz, Diego Rivera, Tàpies..., i
tants d’altres.
Memòria damunt
memòria. Històries de temps era temps o històries de pedra. Una realitat, la
d’en Pep-Maür Serra, que toca terra i on la natura esdevé un mètode, un
ascetisme i una autèntica font de creació.
D’aquells
jardins romàntics, part del seu escenari vital, del qual no se’n pot separar, apareixen
les boires dels països nòrdics i el misteri del plein-air. Pintures de formes alliberades, límits definits i estats
atmosfèrics que parlen somnis enterbolits, els d’un home que s’identifica amb
la natura
i fa temps
que ha trobat un espai on quedar disminuït, on ha pogut perdre qualsevol
pretensió. ‘Miratges’ són un conjunt de pintures de superfície densa, pintades
amb una gamma limitada de colors verds, negres, ocres i marrons, que transmeten la natura en un estat
de transformació constant. Pep-Maür Serra està convençut que l’art només prové
de la vida, ell la rep, la captura i deixa que parli, amb el seu gest mut i la
seva pell terràqüia. Les seves paraules són aquestes, les altres ja les enfilen
al seu voltant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada